Week 2 - 18/24 augustus

25 augustus 2014 - Marsala, Italië

Zo, daar zijn we weer met een nieuw verhaal! Afgelopen week is voorbij gevlogen en ik vrees dat als het zo doorgaat, deze maand weer om is voor ik er erg in heb!

1. Welke plaatsen heb ik deze week bezocht?

a. De viswinkelViswinkels. Omdat me dat zo leuk leek en Claudia er toch naartoe ging.

b. De sportschool, vol met gespierde Italianen. Ze waren echter heel aardig en hulpvaardig, dus dat valt dan weer mee. Ben nu twee keer geweest, de groepslessen zitten ook bij mijn abonnement in, dus komende week wil ik weer twee keer fitnessen en een keer Zumba'en. Ik hoop dat het lukt!

c. Een portateco-karaoke-party. Kortom, er werd gekaraoket en iedereen bracht een taart mee. En dat hoor je dan te proeven.

d. Een ander strandHet strand (hoe kan het ook anders), zowel de gewoonlijke (Lidi) als eentje verderop.

e. De Mercatino & de Mercato de Pesce (ook wel Antico Mercato). Was leuk om te zien, de eerste had voor

De Antico Mercato (oude markt)al veel prullaria, de tweede vooral etenswaren.

f. De binnenstad van Marsala: klein maar fijn.

g. Heel - veel - diners.

Schijnbaar staat de tweede helft van augustus altijd in het teken van het uitnodigen van vrienden voor het avondeten en dat zijn dan maaltijden met op zijn minst vijf gangen. Ik wil jullie stereotypes niet voeden, maar het is gewoon zo :P

h. Wijnproeverij:De Florio wijnkelder. Erg interessant om te horen hoe Marsala wijn wordt geproduceerd  en aan welke eisen het moet voldoen. Tip voor als je wat wilt gaan kopen: als er op staat dat het één jaar gerijpt heeft, is het alleen goed om mee te koken ;)

i. Agrigento. Kort maar krachtig, de tempels gezien, lekker gegeten,

Yay veel gelopen, heel veel trappen beklommen (die stad bestaat ongeveer alleen uit trappen, ik blij dat Marsala zo plat als een dubbeltje is), en bij

een concert van een leuk bandje geweest.

2. Hoe gaat het met de kids?

Hoewel ze nog wel wat verlegen en stilletjes blijven, zijn ze toch al een stuk opener geworden. We spelen een hoop spelletjes, ik zet het ontbijt voor ze klaar, dat soort dingetjes. Het is meestal leuk, behalve dat de jongste soms zo'n bui heeft waarin hij helemaal niks wil en ik blijf dan altijd maar een beetje gedesillusioneerd achter. Geen idee wat ik dan fout doe, maar iets lijkt hem niet te bevallen. Die buien gaan gelukkig gauw over :)

3. Wat was het hoogtepunt van de week?
In Agrigento waren heel veel trappenDat was toch wel Agrigento. Het was fijn om even twee daagjes weg te zijn, lekker niks te hoeven en we hebben eigenlijk ook vooral heel veel niks gedaan.

4. Wat was het dieptepunt van de week?
Dat was ook in Agrigento, de zaterdagochtend. We moesten om 10 uur uitchecken in ons bed & breakfast en we wilden eigenlijk de stad bekijken (of in ieder geval wilde ik dat, ik heb het idee dat het mijn reisgenote allemaal weinig kon schelen), we waren moe en we konden onze koffer nergens kwijt (de lockers op het station waren buiten werking...). Zoals ik hierboven al genoemd had, waren er HEEL VEEL TRAPPEN  en het was HEEL ERG WARM, dus al met al hebben we uiteindelijk maar geprobeerd zo snel mogelijk bij het busstation te komen en daar te chillen.

5. Wat was de gastronomische topper?
Sicilië les 1: Het leven is één gastronomische topper. Eten is belangrijk en dat doen we dus ook veel en vaak. Over het algemeen is het redelijk gezond, op de royale hoeveelheden olijfolie en alle gelato na.
Maar ooooh, die gelato... het is zo lekker en zo moeilijk 'nee' tegen te zeggen en... ik had dit nooit van mezelf verwacht :D haha. Ze hebben zelfs iets dat 'brioche con gelato' heet, een bolletje met ijs. Raar, maar waar en best lekker.

6. Vraag beantwoord: Is de zoutwinning nog handwerk?
Ik heb geen idee, maar ik geloof het wel. Wat een pondje kost zou ik niet weten, ik heb er niet naar gekeken moet ik bekennen.

Ik heb zo het vermoeden dat mijn verhaal inmiddels aardig lang is en ik ben ook wel een beetje uitgetypt (ik wil een spelletje spelen met Ilaria :D ), dus mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust in een reactie hieronder, en zo niet, dan tot de volgende keer maar weer! :D

Liefs!

1. Henri Arends:
    26 augustus 2014
    Hmm ijs op brood, klinkt als een combi die prima wil. Hier in nederland doen we het regelmatig op een warme wafel met warme kersen, hoe gek is dat.